22 Ekim 2014 Çarşamba

BASİT PANTOLON

 Yine, 12 yıl önce dikiş kursuna giderken hocamız bize, önden fermuarlı pantolon dikimini öğretmişti. Fakat ben aradan geçen onca yılda, o ön kısmını çarpıtmaya ve yapamamaya başladım. Zaten hamilelik durumum da varken, fermuarlı, kemerli pantolon yapmak işime gelmezdi. O yüzden geçen hafta bulduğum, çok esnek ve minik kareli olan kumaşımı dün akşam çok eski bir pantolon kalıbıma göre kestim. Kalıbımın bilgilerini malesef kaybettim. Fakat bana bol geldiği yukarıdan az da olsa anlaşılıyor. Üzerimdeki trikoyu da geçen yıl dikmiştim.
 Cep torbalarımı ve korsajını, esnek siyah kumaştan biçtim. Ayrıca cep torbalarını tek kat olarak pantolona spor dikiş ile sabitledim.
 Ön kısma yalancı bir fermuar görünümü verdim. Zaten kalıpta buna imkan sağlayacak çıkıntı mevcut.
Arkada, minikde olsa, var olan pensleri iptal edip elastik kumaştan korsaj ile o kısmı topladım. Tamamdır. Artık benim için, pantolon dikmek deyince, yapacağım şey budur. Eşofmandan hallice bel ve kalçası çok rahat ayrıca benim durumumda olanlar için tam uygun ve tabiki diğer zamanlarda da rahatlıkla kullanılabilecek bir pantolon oldu. Aynı tekniği yaz başında diktiğim bu pantolonda da kullanmıştım.
    Bu arada dün akşam hamaratlığım üzerimdeydi sanırım. Kızıma basit bir triko tunik ve yine kendime koyu renk kot gömlek biçtim. Geçen yıl diktiğim kot gömleği o derece çok giydim ki artık yakalarında bazı deformasyonlar oluşmaya başladı. Zaten bir de koyu renk kot gömleğe ihtiyacım vardı. Eğer bana katılmak isterseniz ilerleyen günlerde adım adım dikiş aşamalarını yayınlayacağım.
  Herkese musmutlu, keyifli, yapmak istediklerinizi yapabileceğiniz, rahatlatıcı günler diliyorum...

Hiç yorum yok: