5 Eylül 2016 Pazartesi

PALMİYELİ TROPİK ELBİSEM

 Bundan 15 gün kadar önce artık yaz tatilini kafamda bitirmiştim. Hatta sonbahar için dikişlere başlarım diye düşünüyordum. Derken çok sürpriz bir şekilde Bodruma gideceğimizi ve orada 4 günlük minik bir tatil yapacağımızı öğrendim. Tabi bunun üzerine tekrar yazlık kıyafetlere, plaj elbiselerine U dönüş yaptım. Hemde tam gaz. İlk olarak çok beğenerek aldığım bu kırmızı üzerine palmiye ağaçlarıyla süslü kumaşımdan yakası fırfırlı bu elbiseyi diktim. Bir bana bir kızıma şeklinde dikme zorunluluğumdan dolayı da kızıma siyah beyaz ekoseli bu şirin straplez  tulumu diktim. O tulum çok çok basit bir şekilde çıktı ortaya. İlk olarak normal bir şort kestim ve üzerine dikdörtgen bir parça. Bele ve göğüse iki lastik geçtim.
 Benim elbisem ise her zaman kullandığım basit bluz kalıbımın üzerinde oynamalar yaparak ortaya çıktı. Zaten 13 yıllık dikiş geçmişim sayesinde artık bu kalıbı değiştirerek bir çok modele ulaşabiliyorum. Nasıl yaptığımı size basitçe anlatmaya çalışayım. Kol oyuntusunun üç yada dört parmak üzerini yok sayarak alt kısmı her zamanki gibi kumaşa yerleştirdim. Ön ve arka parçaları birbirine birleştirip kol altını kendinden içe çevirerek dikip etek ucunu da çevirince zaten elbise neredeyse bitmiş oldu.  Yaka için şöyle bir karış boyunda  omuzları saracak ve hafifte büzgü verecek genişlikte bir parçayı güzelce ortalayarak ön ve arkaya takıyoruz. kumaşın desenlerinin yönüne ve dikişin yönüne dikkat ediyoruz. Daha sonra 1 cm genişliğinde bıraktığımız aralığa lastiği takıyoruz ve neredeyse bir iki saatte biten basit ama şık bir elbiseye kavuşuyoruz. 

Aslında bol efil efil de giyilir ama ben beline bir kemer takarak daha hanım hanım bir görünüm istedim. Daha mini ve kemersiz kullanımla aslında tam tamına bir plaj elbisesi olurdu. Birde bu tarz elbiselerin yakasına geçirdiğiniz lastiklerin uzunluğunu iyi ayarlamak gerek. Mesela ben bunu biraz kısa bırakmışım sanırım. En kısa zamanda diğer dikişlerimle karşınızdayım. 

Hiç yorum yok: