20 Temmuz 2015 Pazartesi

BAYRAMLIK ELBİSEM

 Bu sene bayramlık elbisemin özellikle önden düğmeli olmasını istedim. Zaten var olan gömlek elbise modası da emzirme dönemimde ekmeğime yağ sürdü. Lacivert üzerine beyaz puantiyeli pamuk saten kumaşımı kullandım. Öncelikle sürekli kullandığım üst beden kalıbımı gömlek şeklinde ön patlarını hesaba katarak kestim. Yine etek için de evde bulunan dar etek kalıbımı biraz geniş tutarak kestim, çünkü eteğin çok sarmaması ve de gömlekle aynı bollukta olması gerekiyordu. Ceplerini tamamladığım eteği ve önlerini kıvırdığım üst bedeni birbirine monte edip prova olduğumda gömlek boyunu çok uzun bıraktığımı ve ön kısımda düğmelerin birbirine zor bağlanacağını hissettim. Elbise o şekilde bir müddet bekledi. Sağolsun blogger arkadaşım BYANTİGONE birgün bana geldiğinde elbisenin bel kısmının dikişlerini benim için söktü. Sökmek gibi zahmet verici bir işten onun sayesinde kurtulunca tekrar elbiseye yükseldim. Üst bedeni kısalttım aynı zamanda ön kısımlarının içe kıvrılmış yerlerini açıp pervaz geçerek rahatlattım. Sonra etek ile birleştirip içinin payını üst kısma çevirip oraya da dikiş geçerek tünel olarak kullandım. Böylece beline lastik geçtim. Elbisem hem daha spor hemde daha hoş bir havaya girdi.
 Yaka konusunda kararsızdım ama son anda üşenmeyip ayaklı yaka yapmaya karar verdim.
Sevgili kızıma da LC WAİKİKİ den aldığımız gömleğin altına yine puantiyeli kot kumaştan basit bir etek diktim.
  Herkesin geçmiş bayramını canı yürekten kutluyorum. Daha nice güzel bayramlarımızı birlikte kutlamak dileğiyle... sevgiler...

Hiç yorum yok: