5 Nisan 2016 Salı

KIZIMA DENİM PARÇALAR

 Kızım, geçtiğimiz yıllarda diktiğim bu kot gömleği çok fazla giymişti. Hem artık küçülmeye  hemde yıkanmaktan kemikleşmeye başlamıştı. O yüzden geçen hafta pazardan aldığım bu kotumsu kumaştan ona bir yenisini dikmeye karar verdim. Öncelikle yine kızımın sevdiği bir penye, uzun kollu  tişörtü kalıp olarak kumaşın üzerine koyup kestim. Tek fark ön kısımlarında yaklaşık 5 cm'lik paylar bırakmak oldu. O payları içe veya benim yaptığım gibi dışa doğru çevirip üzerinden dikişleri geçtim. Bu fotoğrafları çekerken daha düğmeleri dikilmemişti. Sonradan minik sedef düğmeleri de dikildi ve gömlek tamamlandı. 
 Yakayı da yine kalıba bağlı olmadan omuz dikişlerini çekip yaka uzunluğunca böyle uyduruk tek parça bir yaka kesmek suretiyle hallettim. 
 Cep yada cep kapakları derdinden de tek tarafa yapışıveren bu şirin arma sayesinde kurtuldum.
Kot eteğimizde aslında detaylıca anlatılması gereken bir DIY projesi ama bilmem vakit olurmu anlatmaya. Bir ara fırsat bulabilirsem onu da paylaşırım. SEVGİLER....

Hiç yorum yok: