2 Mart 2016 Çarşamba

LEOPAR POPART ÇANTA

Yıllar önce bir çantam vardı. Ben gibi çanta fermuarı kapatma özürlü bayanlar için çok uygun bir çantaydı kendisi. Çünkü açık kalan ağız kısmı omza asılınca tam kol altında kalıyordu. Geçtiğimiz günlerde dikiş kursuna giden marifetli bir arkadaşım bana diktiği çantayı gösterince uzun zamandır çanta olmayı bekleyen bu leopar kumaş aklımda şekilleniverdi. Şimdi ben dilim döndüğünce size bu çantayı nasıl diktiğimi anlatacağım. Yalnız, dikerken fotoğraf çekebildiğim o aylak  günlerim mazide kaldığı için ve bilgisayarda çizim yapamadığım için alttaki uyduruk şablonla idare ediverin ne olur:(((
Öncelikle 60 cm eninde ve 50 cm boyunda iki parça kesiyorum. İç kısmını saplara 6 cm genişlik bırakarak 20 cm kadar oyuyorum. Aynı ebatlarda iki parça da astar kumaşından kesiyorum. Yine aynı ebatta iki de tela kesiyorum. Tela olarak siz çanta telası kullanın. Ben normal kumaş tela kullandım. Telayı ütü ile ana kumaşın tersine yapıştırıyorum ve dış kısmını yani kenarlarını ve alt kısmını dikiyorum. Köşeleri katlayıp içeri alacak şekilde içeriden muska şeklinde dikiyorum. Daha sonra hem çantaden hemde astardan gösterdiğim yerlerden pile kırıyorum.  Aynı işlemleri astara da yapıyorum ve astar ile çantayı yüz yüze verip dikiyorum. Çevirdikten sonra sap kısmında oluşacak kötü görüntüyü engellemek için bir tünel dikip saplardan birine takıyorum ve daha sonra karşılıklı iki sapı birleştiriyorum. Son olarak tüneli o birleşim yerinin ortasına getiriyorum ve çanta bitiyor. Anlattığım kadar sürmedi inanın çok kolay bir projeydi. SEVGİLER....


Hiç yorum yok: